شبکه های اجتماعی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: این نیروگاه در زیربنایی به وسعت ۱۲۰۰هکتار و در طول سه سال با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال آینده حدود ۱۰۰ مگاوات از آن به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدیاسر طیب‌نیا با بیان اینکه با توجه به اینکه فولاد مبارکه به دنبال توسعه صنعت سبز در کشور است افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث این نیروگاه می‌تواند از انتشار ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری کند و با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود.
وی گفت: اجرای این طرح اشتغال زایی مستقیم بیش از ۶۰۰ نفر را در زمان ساخت و ۷۰ نفر در زمان بهره‌برداری را همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: هم‌اکنون ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کل کشور، حدود ۴۵۰ مگاوات است و این در حالی است که این طرح به تنهایی ۶۰۰ مگاوات، انرژی تجدید پذیر به برق خورشیدی کشور اضافه می‌کند.
طیب نیا با بیان اینکه هدف فولاد توجه به زندگی و ساخت ایرانی آباد است گفت: فولاد برای حل مشکل آب، پساب ۹ شهر اطراف را جمع آوری کرده و امروز ما مصرف خود را با بازچرخانی به بیش از نصف دهه قبل برداشت آب از رودخانه کاهش دادیم.
وی افزود: با ایجاد شبکه پساب، کمک به بهداشت شهر‌ها شده است هدف گذاری برای ۳سال آینده این است که برداشت آب خام از رودخانه را به صفر برسانیم.
مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در حوزه اشتغال طی یک سال گذشته فقط در طرح‌های آغازی بیش از ۲۰۰۰ نفر شروع به کار کرده اند گفت: در حوزه دانش بنیان که دغدغه امروز کشور است در بازه زمانی ۲ساله نزدیک به ۲۰۰۰ شغل شروع به کار کرده اند.
وی گفت: تا امروز فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مصارف انرژی و همراهی با مسائل مرتبط با محیط زیست سرمایه گذاری اجرا کرده و ۲.۳ میلیارد دلار نیز برای مدیریت آب، پسماند، مسائل محیط زیستی و… سرمایه گذاری کرده است.
طیب نیا افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه نیز با ۶۷ درصد پیشرفت تا سال آینده مرحله اول آن به بهره برداری می‌رسد.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *