شبکه های اجتماعی

در آخرین نتایج پایش کارشناسی کیفیت نان کشور با تلاش مسئولان کنترل کیفی ادارات کل غله وخدمات بازرگانی استان‌ها ویژگی‌های نان باکیفیت حاصل شده است

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان، نادعلی کریمی گفت: طبق آخرین نتایج حاصل از این پژوهش مطابق با استاندارد‌های ملی ضروری است شکل ظاهری نان با کیفیت یکنواخت و بدون برآمدگی و فرورفتگی‌های غیر عادی باشد و همچنین سطح رویی نان لازم است دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده و حالت چرمی نداشته باشد.
مدیرکنترل کیفی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: سطح زیرین نان ضرورت دارد یکنواخت و بدون علائم سوختگی، خمیری و پارگی و از رنگ طبیعی مخصوص برخوردار باشد و بافت نان به راحتی در اثر کشیدن پاره شده و راحت لقمه شود.
وی، جویدگی راحت بدون صرف کردن فشار وانرژی زیاد، عطر وبوی مخصوص و عاری از طعم و مزه غیرعادی را از دیگر ویژگی‌های نان مطلوب و باکیفیت برشمرد و گفت: در فرآیند پخت نان مصرف جوش شیرین در آرد دستی، رومال وخمیر نان‌های سنتی و همچنین استفاده ازجوهر قند در مراحل تولید نان سنتی غیر مجاز است.
اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان از تجهیزات به روز آزمایشگاهی در سنجش و ارزیابی گندم، آرد ونان و… برخوردار است.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *