شبکه های اجتماعی

از امروز لوازم خانگی وارد شده از دو سال پیش که شناسه و کد رهگیری نداشته باشند، توقیف می‌شود.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت در گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان با بیان اینکه واردات لوازم خانگی از دو سال پیش متوقف شده است ، گفت: واردکنندگان و فروشندگان ملزم به ثبت مشخصات لوازم خانگی وارد شده از دو سال پیش در سامانه جامع تجارت و دریافت شناسه و کد رهگیری هستند.

اکبر عادلمرام افزود: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی، پوشاک، دارو، تجهیزات پزشکی و دخانیات ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و دریافت شناسه و کد رهگیری هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول نیز همچنان با قدرت با واردات و فروش لوازم خانگی قاچاق برخورد می‌کنند.

امیرمحمد پرهام فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر همه کالا‌های تولید داخل به ویژه پوشاک کد رهگیری دریافت کنند، دیگر قاچاقچیان نمی‌توانند نمی‌توانند وانمود کنند که این پوشاک در داخل تولید شده است.

محمدجواد روغنی عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۵ درصد از کالا‌های تولید داخل در بازار دارای شناسه و کد رهگیری هستند، گفت: هم اکنون ۲۵ درصد از لوازم خانگی تولید داخل و ۳۰ درصد از کالا‌های وارداتی موجود در بازار کد رهگیری و شناسه ندارند.

عبدالحسین اخوان مقدم عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گرفتن کد‌های شناسه را بی فایده دانست و گفت: راهکار اصولی و درست آن است که با بررسی حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی تخلفات مربوط به فروش کالا‌های قاچاق رصد شود./ منبع صداسیما

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *