شبکه های اجتماعی

فرماندار مبارکه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان استان، ضمن  تبریک فرا رسیدن ایام ا.. دهه فجرو  تقارن این ایام با اعیاد رجبیه  با بیان اینکه شهرستان مبارکه یکی از شهرستان های صنعتی ،کشاورزی وگردشگری استان می باشد و حدود 450 صنعت فعال و نیمه فعال وصنایعی بزرگی همچون فولاد مبارکه، سیمان سپاهان،پلی اکریل ،نسوز و.. درآن وجود دارد که باعث شده  در کشور واستان زبانزد باشد.

وی افزود: شهرستان مبارکه دارای دو شهرک صنعتی خدماتی و مواد غذایی است که مجوزات لازم جهت احداث وراه اندازی شهرک صنعتی دوم (طالخونچه) نیز گرفته شده و در آینده با افتتاح آن زمینه اشتغال جوانان شهرستان ایجاد می شود.

علیرضا حسینی با بیان اینکه  در ایام الله دهه مبارک فجر ۴۳ پروژه  در شهرستان افتتاح میشود افزود : این پروژه ها در حوزه های عمرانی،فرهنگی،ورزشی،آموزشی وزیرساختی با اعتباری بالغ بر 2150میلیارد ریال می باشد که در این ایام با حضور مسئولان استانی به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در شهرستان به برخی از اقدامات ادارات در چند سال گذشته نیز اشاره کرد وگفت: در حوزه گازرسانی به حمدالله حدود ۳۳ کیلومتر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال  انجام  گرفته و حدود ۱۲ کیلومتر دیگر نیز با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال  در انتظار اجرا می باشد که روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

فرماندار مبارکه افزود:یکی ازاقدامات خوبی که در شهرستان با همکاری فولاد مبارکه انجام گرفته پروژه فاضلاب شهرهای مبارکه،کرکوند ،زیباشهر و دیزیچه می باشد که با پیگیری های انجام گرفته امیدواریم بتوانیم عملیات احداث فاضلاب شهرهای مجلسی، طالخونچه و روستای حسن آباد تنگ بیدکان که نیازمند اعتباری حدود 20 هزار میلیارد ریال  است را با همکاری فولاد مبارکه انجام دهیم.

وی اضافه کرد : بیش از  ۷۸۵۰ انشعاب آب ،  ۱۷۳۰۰ انشعاب فاضلاب،  ۱۶۰ کیلومتر لوله گذاری و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و ۳۷۰ کیلومتر لوله گذاری در بخش فاضلاب در این سالها انجام گرفته است.

حسینی ادامه داد: در حوزه مخابرات ۸۰۰۰ تلفن سیمی، ۴۰۰ تلفن بر پایه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر100 میلیارد ریال و در حوزه برق بیش از ۹ هزار مشترک در بخش های فشار متوسط ،ضعیف و نصب ترانسفورماتور با اعتباری بالغ بر ۷۵۴ میلیارد ریال هزینه

شده است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان به آمار اشتغال در شهرستان نیز اشاره کرد وگفت:بر اساس آمار سرشماری سال 1395 نرخ بیکاری شهرستان  ۱۲.۷ درصد بوده که با همکاری مسئولان وصنایع شهرستان در حال حاضر به زیر ۶ درصد رسیده و تلاش داریم زمینه اشتغال همه نیروهای شهرستان را فراهم سازیم.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *