شبکه های اجتماعی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان درباره تب برفکی گفت: این بیماری ویروسی است که به شدت واگیر بوده و با درگیر شدن حتی یک راس دام و کنترل نکردنِ آن، تمام دامداری‌های آن منطقه درگیر خواهند شد.

براتی گفت: مهم‌ترین کار برای درگیر نشدن به این بیماری، رعایت اصول بهداشتیِ قرنطینه‌ای و واکسیناسیون است.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان، برنامه‌های بهداشتیِ قرنطینه‌ای را به اتحادیه‌های دامداران، شبکه‌های دامپزشکی و … ابلاغ می‌کند و دامپزشکان فعال در دامداری‌ها، این برنامه‌ها را به مدیران دامداری آموزش می‌دهند. به علاوه، این برنامه‌ها از طریق کلاس‌های آموزشی، سامانه پیامکی و فضای مجازی به اطلاع دامداران می‌رسد.

وی به واکسیناسیون سراسری تب برفکی که دو بار در سال انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان در دامداری‌های سنتی و عشایری استان از دوم دی آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان پیش بینی کرد ۲۰۰ هزار راس گاو و دو میلیون و ۶۰۰ هزار راس گوسفند و بز در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

وی از دامداران خواست که با گروه‌های واکسیناسیون، همکاری لازم و نسبت به بهداشت دامداری‌های خود توجه بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده علائم بیماری در دام، به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی و یا درمانگاه دامپزشکی مراجعه یا با شماره ۱۵۱۲ فوریت‌های دامپزشکی تماس بگیرند.

براتی تاکید کرد: خروج دام از مناطق آلوده ممنوع است و هرگونه جا به جاییِ دام باید با گواهی حملِ بهداشتیِ دامپزشکی صورت گیرد و در صورت نداشتن گواهیِ حمل، محموله به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شود.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *